TYTUŁEM WSTĘPU
=> Czy żyjąc teraz na Ziemi bez Chrystusa - czekasz beztrosko w kolejce do wiecznego piekła ?!
● „Syn Człowieczy pośle swoich aniołów i zbiorą z Królestwa Jego wszystkie zgorszenia, i tych, którzy popełniają nieprawość,
I wrzucą ich do pieca ognistego; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów.
Wtedy sprawiedliwi zajaśnieją jak słońce w Królestwie Ojca swego. Kto ma uszy, niechaj słucha”.
Ewangelia wg Mateusza 13:41-43 (w przekładzie: „Biblia Warszawska” / BW)
● „I widziałem wielki biały tron, i siedzącego na nim, od którego oblicza uciekła ziemia i i niebo, i nie znalazło się miejsce dla nich.
I widziałem umarłych, małych i wielkich, stojących przed Bogiem; i zostały otwarte zwoje i inny zwój został otwarty, to jest zwój życia; i umarli z tych, którzy są zapisani w zwojach, zostali osądzeni według swoich czynów.
I wydało morze umarłych, którzy w nim byli, i Śmierć, i Hades* wydały umarłych, którzy w nich byli; i zostali osądzeni, każdy według swoich czynów.
I Śmierć, i Hades* zostały wrzucone w jezioro ognia. To jest śmierć druga.”
Objawienie / Apokalipsa wg Jana 20:11-14 (w przekładzie: „Pismo Święte Przekład toruński Nowego Przymierza” - wydawca: Fundacja „Świadome Chrześcijaństwo”, Toruń 31 października 2017; wydanie pierwsze)
*Kraina Umarłych – miejsce odosobnienia ludzi zmarłych fizycznie / nienawróconych, mających świadomość swojego istnienia duchowego („tymczasowe więzienie”); cel przebywania - oczekiwanie wyłącznie na Sąd Boży, potępienie i wieczne piekło. W języku greckim to właśnie słowo: „Hades” (lub Tartar / dosł.: niewidzialny, otchłań), w języku hebrajskim to: Szeol. Natomiast piekło to inaczej „jezioro ognia”. W przekładach Biblii BW i UBG w rozdz. 20, wersety 13 i 14 - zostało błędnie użyte słowo: „piekło” zamiast Hades, co wypacza sens i poprawną interpretację teologiczną.
Artur Gorgoń, 1 czerwca 2024
=> Czy żyjąc teraz na Ziemi bez Chrystusa - czekasz beztrosko w kolejce do wiecznego piekła ?!
● „Syn Człowieczy pośle swoich aniołów i zbiorą z Królestwa Jego wszystkie zgorszenia, i tych, którzy popełniają nieprawość,
I wrzucą ich do pieca ognistego; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów.
Wtedy sprawiedliwi zajaśnieją jak słońce w Królestwie Ojca swego. Kto ma uszy, niechaj słucha”.
Ewangelia wg Mateusza 13:41-43 (w przekładzie: „Biblia Warszawska” / BW)
● „I widziałem wielki biały tron, i siedzącego na nim, od którego oblicza uciekła ziemia i i niebo, i nie znalazło się miejsce dla nich.
I widziałem umarłych, małych i wielkich, stojących przed Bogiem; i zostały otwarte zwoje i inny zwój został otwarty, to jest zwój życia; i umarli z tych, którzy są zapisani w zwojach, zostali osądzeni według swoich czynów.
I wydało morze umarłych, którzy w nim byli, i Śmierć, i Hades* wydały umarłych, którzy w nich byli; i zostali osądzeni, każdy według swoich czynów.
I Śmierć, i Hades* zostały wrzucone w jezioro ognia. To jest śmierć druga.”
Objawienie / Apokalipsa wg Jana 20:11-14 (w przekładzie: „Pismo Święte Przekład toruński Nowego Przymierza” - wydawca: Fundacja „Świadome Chrześcijaństwo”, Toruń 31 października 2017; wydanie pierwsze)
*Kraina Umarłych – miejsce odosobnienia ludzi zmarłych fizycznie / nienawróconych, mających świadomość swojego istnienia duchowego („tymczasowe więzienie”); cel przebywania - oczekiwanie wyłącznie na Sąd Boży, potępienie i wieczne piekło. W języku greckim to właśnie słowo: „Hades” (lub Tartar / dosł.: niewidzialny, otchłań), w języku hebrajskim to: Szeol. Natomiast piekło to inaczej „jezioro ognia”. W przekładach Biblii BW i UBG w rozdz. 20, wersety 13 i 14 - zostało błędnie użyte słowo: „piekło” zamiast Hades, co wypacza sens i poprawną interpretację teologiczną.
Artur Gorgoń, 1 czerwca 2024
Piekło, nie chcesz tam iść
Steven Lawson
Nazywam się Steven Lawson i mieszkam w Dallas w Teksasie. Cieszę się, że mogę tutaj być. Niełatwo wybrać przedmiot kazania, który chciałbym poruszyć, kiedy mam tylko jedną okazję, by się do was zwrócić.
Chciałbym jednak porozmawiać na bardzo poważny temat. Wasz pastor zachęcił mnie abym poruszył właśnie ten temat. Chcę porozmawiać z Wami o piekle. To jest temat, o którym bardzo rzadko się mówi. Ale jest to tak poważna sprawa, że musimy o tym rozmawiać. Niektórzy z Was, którzy są w tym miejscu, pójdą do piekła. I musisz wiedzieć dokąd zmierzasz. Jezus miał więcej do powiedzenia o piekle niż ktokolwiek inny w Biblii. Jezus miał więcej do powiedzenia o piekle niż o Niebie.
I jeśli mamy nauczać i głosić jak Jezus, to musimy zająć się tematem piekła. Dlatego chcę, abyście razem ze mną zastanowili się dziś nad tym. A powód jest taki, że po pierwsze nie chcę, żebyś tam poszedł. A powodem numer dwa jest to, że musisz dotrzeć do swoich przyjaciół i kolegów z klasy z ewangelią Jezusa Chrystusa, inaczej oni pójdą do piekła. I musisz być wdzięczny za tych z was, którzy są zbawieni. Musicie być wdzięczni, że Bóg uratował was od wiecznego zniszczenia. Bycie zbawionym to nie jest mała sprawa.
R. C. Sproul napisał książkę pod tytułem: „Ocalony od czego?”. Kiedy był w college'u, szedł przez kampus, i inny chrześcijanin, który niedawno przyjął wiarę w Chrystusa, był tak podekscytowany swoją wiarą, że podszedł do R. C. Sproula i powiedział: „Bracie, czy jesteś zbawiony?”.
W tym czasie R. C. był już zbawiony, i powiedział, że tak, ale [jak opowiadał później], to pytanie tak go przeraziło, że pobiegł z powrotem do swojego pokoju w akademiku i pomyślał: „Wiem, że jestem zbawiony, ale zbawiony od czego?”.
Bóg nie posłał swojego Syna na ten świat, aby ocalić nas od samotności. Nie posłał swojego Syna na ten świat, aby ocalić nas przed poczuciem braku bezpieczeństwa. Posłał swego Syna na ten świat, aby wybawić nas od wiecznego zniszczenia. Więc w trakcie tego czasu, który spędzimy razem, wyznaczyłem sobie punkty. Dotyczą one 15 rzeczy, które chcę Wam powiedzieć o piekle.
Część z was lubi robić notatki. Zachęcam do zapisywania, bo to [nauczanie] będzie naprawdę wartościowe. Siedziałem wczoraj do późna, a dziś rano wstałem wcześnie, ponieważ wczoraj o tej porze nie miałem jeszcze tego przesłania. I tak poszedłem wczoraj wieczorem do restauracji i siedziałem tam sam próbując po prostu zebrać wszystkie moje myśli razem. Co mógłbym Wam powiedzieć, że czym jest piekło? Jesteście gotowi?
Dobrze. Porozmawiajmy o piekle.
Punkt pierwszy. Od tego musimy zacząć: piekło jest realnym miejscem. Piekło jest bardziej realne niż Hastings czy Havelock. To miejsce bardziej realne niż Napier, jest bardziej realne niż Oakland czy Melbourne.
Piekło jest realnym miejscem we wszechświecie. Jest miejscem na mapie Boga. Trzy razy w Nowym Testamencie jest określane jako „miejsce”. Ewangelia Mateusza 8, werset 12 mówi, że: „TAM będzie…”. To nie jest wymysł czyjejś wyobraźni. To nie jest tylko koszmar, który istnieje w czyimś umyśle.
Piekło jest realnym geograficznym miejscem. Mowa o tym miejscu jest również w Ewangelii Mateusza 22 wersecie 13. Jest to realne miejsce na mapie Boga, a w Ewangelii Łukasza 16, wersecie 28 jest ono określone jako miejsce męki. Ci, którzy idą do piekła, idą do bardzo realnego miejsca, które jest o wiele bardziej realne niż Havelock North.
Nie chcesz tam iść.
Punkt drugi. Piekło jest absolutnie konieczne. Piekło musi istnieć. Same atrybuty Boga wymagają, aby istniało miejsce, prawdziwe miejsce, jakim jest piekło. Świętość Boga wymaga, aby istniało piekło. Księga Habakuka 1:13, mówi, że oczy Boga są tak czyste, że nie mogą patrzeć na zło. Żaden grzech nie może być w obecności Boga, żaden grzesznik nie może być w obecności Boga. Musi istnieć miejsce zwane piekłem, do którego trafiają grzesznicy, ponieważ żaden grzesznik nie może wejść w obecność Boga.
Bóg jest nieskończenie, absolutnie święty. Święty, święty, święty, co oznacza święty, świętszy, najświętszy. Sprawiedliwość Boga wymaga, aby istniało takie miejsce jak piekło, ponieważ List do Hebrajczyków 2 werset 2 mówi, że każdy grzech otrzyma sprawiedliwą odpłatę. Każdy pojedynczy grzech w historii świata zostanie ukarany.
To jest sprawiedliwość Boża, a zapłatą za grzech jest śmierć, śmierć wieczna. Każdy grzech w historii świata będzie ukarany, albo ukarany w piekle, albo ukarany w Chrystusie.
Każdy grzech będzie ukarany. Żaden grzech nie zostanie przeoczony przez świętego Boga. Żaden grzech nie zostanie zamieciony pod dywan. Dalej miłość Boga wymaga, aby istniało miejsce zwane piekłem. Ponieważ Bóg tak bardzo kocha swój własny lud, że chce go chronić przed wszelkiego rodzaju nikczemnymi ludźmi tego świata. Tak więc, kiedy ty i ja kiedy będziemy iść do Nieba, ty i ja, którzy jesteśmy wierzący w Jezusa Chrystusa, to miłość Boża oddzieli nas od wszystkich nikczemnych ludzi.
I następnie gniew Boga. „Pomsta jest moja, ja odpłacę”, mówi Pan Bóg. Bóg jest Bogiem gniewnym. Gniewa się na niegodziwców każdego dnia. Jest tu coś więcej niż tylko uśmiech i powiedzenie: „Bóg Cię kocha”. Bóg gniewa się na niegodziwców każdego dnia: Psalm 5 werset 5, Psalm 7, Psalm 9, Psalm 11.
Tak więc piekło jest absolutnie konieczne z powodu świętości Boga, sprawiedliwości Boga, miłości Boga i gniewu Boga. Gdyby nie było piekła, Bóg nie byłby już dłużej święty. Gdyby nie było piekła, Bóg nie byłby już dłużej sprawiedliwy, kochający i pełen gniewu.
Tak więc powiedzieliśmy, że piekło jest prawdziwym miejscem. Piekło jest absolutnie konieczne.
Punkt trzeci. Piekło jest gęsto zaludnione. Więcej ludzi pójdzie do piekła niż do Nieba. Ogromne rzesze będą w piekle. Piekło jest wypełnione zarówno najgorszymi, jak i najlepszymi ludźmi.
1 List do Koryntian rozdział 6, werset 9 daje nam pewien wgląd w to, kto znajdzie się w piekle. Mark Twain wielki amerykański pisarz XIX wieku powiedział kiedyś: „Wybieram Niebo za jego klimat, a piekło za jego towarzystwo”. No cóż, zobaczmy kto będzie w piekle. 1 List do Koryntian 6, werset 9 mówi: „Nie łudźcie się” …
„Czy nie wiecie, że niesprawiedliwi nie odziedziczą Królestwa Bożego? Nie łudźcie się! Ani rozpustnicy, ani bałwochwalcy, ani cudzołożnicy, ani zniewieściali, którzy są wiotkimi homoseksualistami▲, ani homoseksualiści▲, którzy są agresywnymi homoseksualistami▲. Ani złodzieje, ani chciwi, ani pijacy, ani złorzeczący, ani zdziercy nie odziedziczą Królestwa Bożego.”.
[▲ - info pod publikacją kazania / dopisek autora tego bloga „Postscriptum nr 1”]
Każda podła, skorumpowana, niegodziwa, zła, zdeprawowana osoba w historii świata, będzie na zawsze w jednym miejscu. Nie chcesz tam być.
Ale nie dotyczy to tylko najgorszych ludzi, szumowin społecznych, ale również wielu najlepszych ludzi z perspektywy zewnętrznej. Oni też tam będą.
W Ewangelii Mateusza 7, w wersecie 21 Jezus powiedział: „Nie każdy, kto mi mówi: Panie, Panie, wejdzie do Królestwa Niebieskiego, lecz ten, kto wypełnia wolę Mojego Ojca, który jest w Niebie. Wielu powie mi tego dnia: Panie, Panie, czyż nie prorokowaliśmy w Twoim imieniu i w Twoim imieniu nie wypędzaliśmy demonów, i w Twoim imieniu nie czyniliśmy wielu cudów? A wtedy im oświadczę: Nigdy was nie znałem. Odstąpcie ode mnie wy, którzy czynicie nieprawość.”.
»Nigdy was nie znałem«. Nawet ci ludzie, którzy myślą, że służą Bogu w kościele, ale nigdy nie narodzili się na nowo, znajdą się we wnętrznościach piekła.
Najlepsi i najgorsi ludzie znajdą się w piekle. Piekło jest gęsto zaludnione. Jest wiele dróg do piekła. I tylko jedna droga do Nieba. Księga Przysłów 14, werset 12 mówi: „Jest droga, która człowiekowi wydaje się słuszna, lecz końcem jej jest droga do śmierci.”.
Jezus powiedział, że tylko nieliczni są na wąskiej ścieżce. Za to wielu jest na ścieżce szerokiej. W piekle będzie więcej ludzi niż w Niebie.
Punkt czwarty. Piekło jest wiecznym oddzieleniem. To oddzielenie od bliskich. To oddzielenie od bliskich, którzy znają Pana Jezusa Chrystusa. Niezbawieni mężowie zostaną oddzieleni od swoich zbawionych żon. Niezbawione dzieci zostaną oddzielone od swoich rodziców. Niezbawieni rodzice zostaną oddzieleni od swoich zbawionych dzieci.
Powstanie wielka przepaść i wielu ludzi nigdy nie zobaczy już swoich bliskich. Jednak nie będzie to oddzielenie od Boga. Może to was zszokować, ale Bóg będzie w piekle. I to Bóg będzie tym, który będzie wylewał swój gniew. Bóg będzie w piekle, bo Bóg jest wszechobecny, jest wszędzie. Nie ma miejsca, gdzie Boga by nie było. Bóg jest w każdym centymetrze kwadratowym całego wszechświata, a piekło jest stworzonym miejscem we wszechświecie, stworzonym przez Boga i ci, którzy są w piekle, nie będą sami sobie zadawać cierpień. I także diabeł nie będzie tym, który zadaje kary innym.
Jest tylko jeden, który może zarządzać gniewem Boga i jest nim sam Bóg. I Bóg będzie to robił bezpośrednio w piekle. W Objawieniu w rozdziale 14, w wersecie 10 jest napisane, że ci, którzy są w piekle, będą przed samym obliczem Pana Jezusa Chrystusa. To Chrystus przez swojego Ducha będzie tym, który wyleje furię swojego gniewu w piekle. Piekło jest miejscem wiecznego oddzielenia.
Punkt piąty. Piekło jest ognistym piecem. Pomyśl o piecu, jak w miarę przybliżania się do boków pieca, wzmaga się temperatura i jak spręża się to ciepło. Obraz pieca z ogniem wewnątrz, mówi o silnym, intensywnym gorącu panującym pośród tych, którzy są wewnątrz. Są pieczeni żywcem. I czytamy w Ewangelii Mateusza 13:42, że Bóg wrzuci ich do pieca ognistego.
Zostaną upieczeni żywcem, ale nigdy nie będą mogli umrzeć. Będą podtrzymywani w ciele zmartwychwstałym. Bóg da im ciało, które będzie doskonale dostosowane do ich nowego środowiska. Tak jak otrzymamy nowe ciało, aby być w Niebie, i będzie to ciało, doskonale przystosowane do Nieba, dzięki któremu będziemy mogli wielbić Boga na wieki wieków, będziemy mogli służyć Bogu na zawsze.
Nigdy nam się to nie znudzi i nigdy to nas nie zmęczy. Przez wszystkie przyszłe wieki będziemy mieli uwielbione ciało, w którym będziemy cieszyć się przyjemnością płynącą z Boga na wieki wieków. Będziemy mieli podwyższone poczucie świadomości Boga w Niebie, o wiele większe niż poczucie świadomości, jakie mamy o Bogu na tym świecie. Będzie to wielokrotnie spotęgowane w Niebie, tak że będziemy mogli uwielbionymi oczami patrzeć na Boga, uwielbionym sercem kochać Boga, uwielbionym ciałem nigdy się nie zmęczyć w naszej adoracji i służbie Bogu.
To samo będzie prawdą w piekle. Będzie nowe ciało dla dusz w piekle, które będzie doskonale przystosowane do ognistego pieca, ciało, które nigdy się nie spali, a jednak będzie płonąć.
Ciało, które nigdy nie zostanie zgaszone ani unicestwione, ale będzie zdolne do bycia w ogniu, a jednak nigdy nie zginie. Ze wzmożoną zdolnością odczuwania bólu. Jakikolwiek ból odczuwamy w tym życiu w tym ciele, będzie to wykładniczo większe w piekle.
W tym ognistym piecu potępione dusze zostaną uwięzione w ogniu. Będą otoczeni ogniem. Nie będzie żadnej ulgi tylko ogień. Będą na zawsze tlić się w gniewie Boga. Nawet w tym życiu nie ma bardziej bolesnego doświadczenia niż być spalonym żywcem.
Noszę z przodu mojej Biblii zdjęcie człowieka o nazwisku John Rogers, który w 1555 roku był pierwszym męczennikiem spalonym na stosie przez Krwawą Mary.* A z tyłu mojej kaznodziejskiej Biblii mam jego zdjęcie w płomieniach, jak jest palony żywcem na śmierć, przed swoim kościołem w Smithfield w Londynie.
Jest to najbardziej bolesna śmierć, jaką można umrzeć, byłoby miłosierdziem umrzeć natychmiast na krześle elektrycznym lub się utopić, ale spłonięcie żywcem to najstraszniejsza śmierć. I to jest to, czego doświadczą ci, którzy są w piekle. A piekło to prawdziwe miejsce z prawdziwym ogniem, który będzie zadawał prawdziwy ból, prawdziwym ludziom z prawdziwym ciałem. Piekło jest ognistym piecem.
*[dopisek od autora tego bloga] »Maria Tudor - Krwawa Mary
Po objęciu tronu przez gorliwą katoliczkę w protestanckim kraju zapłonęły stosy. Maria Tudor utrwaliła się w powszechnej świadomości przede wszystkim jako sprawczyni śmierci trzystu protestantów.«
https://www.polskieradio.pl/39/156/artykul/1519797,maria-tudor-krwawa-mary
Punkt szósty. Piekło jest jeziorem ognistym. Wszystko co dotyczy piekła jest ogniem. Objawienie 19, werset 20 mówi, że zostali żywcem wrzuceni do jeziora ognia. To bardzo ważne, że mówi tu, iż zostali wrzuceni żywcem do jeziora ognia. Nie ma stanu nieświadomości dla tych, którzy są w piekle. Nie ma „snu duszy” dla tych, którzy są w piekle. Jest to bardzo pobudzona, czujna świadoma egzystencja, gdy są wrzuceni do jeziora ognia.
Oznacza to, że ludzie są dosłownie chrzczeni w ogniu, są zanurzani w ogniu. Pływają w ogniu, są pochłonięci przez ogień, ale nigdy nie są w stanie wypłynąć z jeziora ognia.
Są na zawsze pozostawieni w tym jeziorze ognia, toną w ogniu. Są wrzuceni żywcem do jeziora ognia, które płonie siarką. To jest jak dodawanie gazu do ognia, wlewanie siarki do ognia, płonącej siarki. Powoduje to wybuch gorąca i ognia dla tych, którzy są w piekle. Piekło jest jeziorem ognia.
Wyobraź sobie być wrzuconym do jeziora. Każdy centymetr kwadratowy twojego ciała jest pokryty wodą, ponieważ jesteś w wodzie, jesteś zanurzony w wodzie, jesteś otoczony przez wodę. Ci w piekle są wrzuceni prawie tak, jakby byli wrzuceni do aktywnego wulkanu.
I są zanurzeni w rozgrzanej do czerwoności stopionej lawie, która wylewa się z wulkanu, ale z tym nowym ciałem, które jest w stanie pozostać przy życiu i nie zostać pochłonięte.
Co za obraz. Co za poważny, dramatyczny obraz.
I wiem, że niektórzy ludzie próbują uciec od tego i mówią, że to nie może być dosłowny ogień, prawda? Oczywiście, że jest to prawdziwy ogień. Ale załóżmy na chwilę, że jest on symboliczny.
Obraz nigdy nie oddaje w pełni tego, co przedstawia. Obraz jest zawsze tylko słabą reprezentacją pełni tego, co przedstawia. Możesz tylko życzyć sobie żeby to był prawdziwy ogień, jeśli idziesz do piekła, ponieważ jeśli jest to tylko symboliczny obraz, to cokolwiek przedstawia, jest o wiele gorsze niż rzeczywistość ognia. Piekło jest jeziorem ognia.
Punkt siódmy. Piekło jest ogniem nieugaszonym. Piekło jest ogniem nieugaszonym, co oznacza, że ogień piekielny nigdy nie zostanie ugaszony. Nigdy nie zostanie zdławiony, płomienie nigdy nie zostaną stłumione. Jan Chrzciciel w Ewangelii Mateusza 3:12 powiedział, że Bóg „plewy spali w ogniu nieugaszonym”. W tym obrazie, wracając do pierwszego wieku, ukazany jest rolnik, który przynosił ze swojego pola ziarno i na najwyższej górze swojej ziemi budował klepisko, ponieważ tam wiatr wiał najmocniej. Wiązał swoje ziarno i zwoził je do klepiska na najwyższym wzgórzu swojej posiadłości i widłami podrzucał ziarno w górę, cięższe ziarna, które były coś warte, spadały prosto na klepisko z powodu ich wagi i były zbierane i zabierane na rynek. Plewy natomiast są po prostu bezwartościowe, plewy są lekkie. I kiedy wiatr wieje, nie rozwiewa ziaren, ale rozwiewa plewy są one po prostu rozwiane na pole, ponieważ nie mają żadnej wartości dla nikogo, do niczego. Są bezwartościowe. Więc w tym obrazie, pozwól mi przeczytać to jeszcze raz, Bóg „plewy spali w ogniu nieugaszonym”. Mają one zerową wartość dla Królestwa Bożego, zerową wartość dla Ewangelii, żadnej wartości dla sprawy Chrystusa, dla Królestwa Chrystusa, żadnej.
Bóg po prostu zbierze każdego bezwartościowego grzesznika i pozbędzie się go w ogniu nieugaszonym. Wczoraj kiedy byłem w moim pokoju hotelowym ludzie z kościoła byli tak mili, że przynieśli mi kilka rzeczy do jedzenia i włożyłem je do piekarnika. Pudełko płatków. I niechcący, zupełnie przypadkowo włączyłem piekarnik. I kiedy tak stałem szukając czegoś poczułem, że coś się pali, ale nie mogłem się zorientować, co to jest. Zajrzałem do łazienki, ale tam nic się nie paliło. Zapach spalenizny był coraz silniejszy i nie mogłem tego rozgryźć aż spojrzałem i zobaczyłem, że piekarnik żarzy się na pomarańczowo i czerwono.
Pudełko z płatkami stanęło w ogniu. Chwyciłem to pudełko płatków i po prostu rzuciłem je na podłogę. Wszędzie był dym. Zobaczyłem, jak to wyłączyć i szybko to zrobiłem. Płatki kukurydziane były wszędzie. Zszedłem na dół do biura i zapytałem czy mogę pożyczyć odkurzać, ale oni powiedzieli, że sami to posprzątają. Ale ten ogień mogłem ugasić. Mogłem po prostu wyłączyć [piekarnik]. Palił się tylko od 10 do 15 sekund. Czy możesz sobie wyobrazić, że ogień piekielny nigdy nie zostanie ugaszony. Nigdy nie zostanie zdławiony. Nigdy nie zostanie wyłączony, nigdy nie zostanie stłumiony. To właśnie będzie piekło. W rzeczywistości Jezus powiedział w Ewangelii Marka 9, wersecie 43, że ci, którzy pójdą do piekła, pójdą w ogień nieugaszony. Wieczny Bóg, będzie utrzymywał wieczny ogień, przez swój odwieczny gniew, na wieki wieków.
Punkt ósmy. Płomienie piekła zawsze będą płonąć. A ci, którzy są w piekle zawsze będą płonąć. Nie tylko, że piekło jest ogniem nieugaszonym, ale punkt 8, piekło jest ogniem wiecznym. Jest to w zasadzie powiedzenie tego samego, ale trochę innymi słowami. Słowo „wieczny” oznacza „w wiekach przyszłych”. Chodzi o to, że nie ma końca wieków przyszłych. To po prostu będzie trwało wiecznie i wiecznie.
W Ewangelii Mateusza 25:41 Jezus powiedział, że w dniu ostatecznym powie do niewierzących: „Idźcie ode mnie, przeklęci, w ogień wieczny”. A w Liście Judy 1:7 autor mówi, że kara wiecznego ognia nie będzie miała końca. Nie będzie końca ognia piekielnego, nie będzie ulgi ... ani przerwy.
Piekło będzie tak długo, jak długo będzie istniało Niebo. Są dziś tacy teologowie, którzy są annihilacjonistami. I mówią, że Bóg jest takim Bogiem miłości, że ci, którzy są w piekle, będą tam tylko przez krótką chwilę i że nie będą trzymani przez wszystkie wieki, które nadejdą, w wiecznym ogniu, że nie pozostaną w wiecznym ogniu, ale po prostu zostaną unicestwieni i przestaną istnieć, nastąpi ich koniec.
Problem w tym ... ten fałsz polega na tym, że te same słowa, które są używane do opisania trwałości Nieba w Księdze Objawienia, są tymi samymi słowami, które są używane do opisania trwałości piekła. I tak jak Niebo jest wiecznym istnieniem z Bogiem w Niebie na zawsze, tak piekło jest wiecznym ogniem, przez wszystkie przyszłe wieki.
Punkt dziewiąty. Piekło jest dniem i nocą. W Księdze Objawienia 14, w wersecie 11 jest napisane, że ci, którzy będą w piekle, „nie zaznają odpoczynku we dnie i w nocy”. W rozdziale 20, w wersecie 10 jest napisane, że „będą męczeni we dnie i w nocy”. Innymi słowy, ci, którzy są w piekle, nie tylko, że są dręczeni codziennie przez całą wieczność, ale także płoną w każdej chwili, każdego dnia przez całą wieczność.
Tam nigdy nie ma przerwy. Nigdy nie ma ulgi, nigdy nie ma czasu wolnego. Nigdy nie są uwolnieni od płomieni piekielnych. Dzień i noc, dzień i noc, przez wszystkie przyszłe wieki, bez jednej chwili wytchnienia. Więc, co powiedzieliśmy do tego momentu? Powiedzieliśmy, że piekło jest realnym miejscem. Piekło jest bezwzględnie konieczne. Piekło jest gęsto zaludnione. Piekło jest wiecznym oddzieleniem. Piekło jest ognistym piecem. Piekło jest jeziorem ognia. Piekło jest nieugaszonym ogniem. Piekło jest wiecznym ogniem. Piekło jest męką dniem i nocą.
Punkt dziesiąty. Piekło jest nieskończoną męką. Przez „nieskończoną” rozumiemy niezmniejszoną. Nigdy nie malejącą, nigdy nie moderowaną. Zawsze jest ciężka i intensywna. W Ewangelii Mateusza 13, wersecie 42, i ponownie w wersecie 50 Ewangelii Mateusza 13, jest napisane, że piekło jest miejscem płaczu i zgrzytania zębów.
W waszym angielskim tłumaczeniu jest po prostu powiedziane „płacz i zgrzytanie zębów”, ale w oryginalnym języku rodzajnik określony „ten” znajduje się przed „płaczem i zgrzytaniem zębów” i to jest bardzo ważne. Mówi to, że spośród wszystkich płaczów w historii świata, podczas pogrzebów, wojen, w katastrofach, w kryzysie i w smutku. Cały płacz w historii świata nie może się równać z płaczem tych, którzy są w piekle. Ich płacz jest TYM płaczem, nie tylko zwykłym płaczem, ale TYM płaczem. To krzyki i płacze i jęki tych, którzy są w piekle, gdy wołają w utrapieniu płomienia. Jest to również TO zgrzytanie zębów. A tak robi ktoś, kto przechodzi ciężki ból i gniew. Ludzie w piekle nie żałują, nie zwracają się do Boga i nie mówią: „Boże, bądź miłosierny dla mnie, grzesznika”. Zgrzytają zębami, zaciskają pięści i potrząsają nimi przed obliczem Boga, ponieważ są przepełnieni gniewem i złością wobec Boga, że Bóg mógł im to zrobić, że Bóg wysłał ich do takiego miejsca jak piekło. A cały gniew i cała wściekłość, jaka kiedykolwiek miała miejsce w historii całego świata, blednie w porównaniu ze zgrzytaniem zębów w piekle. Zgrzytają zębami, ale w tym nowym ciele nigdy nie będą zdolni do całkowitego starcia swych zębów. Ludzie w piekle nie pokutują, nie wołają do Boga o zbawienie. Są bardziej rozgniewani na Boga niż wtedy, gdy żyli na planecie Ziemia. W Ewangelii Łukasza 16, wersecie 28 piekło jest określane jako „TO miejsce męki”. I to słowo „męka” w oryginale greckim odnosi się do narzędzia tortur, za pomocą którego zmusza się człowieka do udzielenia odpowiedzi. Odnosi się do czegoś w rodzaju ławy do rozciągania, na której umieszczali ciało i mówili: „Zamierzamy wydobyć z ciebie odpowiedź w ten czy inny sposób i będziemy dokręcać śruby, i będziemy cię rozciągać, aż powiesz nam to, co musimy wiedzieć”. I dosłownie rozciągali człowieka tak długo aż rozerwał się na pół. Jednak w piekle z ich nowym ciałem zawsze będą rozciągani, ale nigdy nie rozerwą się pod wpływem męki tego miejsca. Ekstremalne bóle piekielne do granic wytrzymałości, ale nigdy nie do przełamania. Wieczny krzyk i dręczący ból męki. To powtarzające się słowo, które jest używane w odniesieniu do piekła, to słowo „męka”. W Objawieniu 14, w wersecie 10 jest mowa o tym, że ci w piekle będą „męczeni ogniem i siarką”.
W Objawieniu 14, wersecie 11 mowa jest „o dymie ich męki”. A w Ewangelii Łukasza 16, wersecie 23 w Przypowieści o bogaczu i Łazarzu czytamy w wersecie 23 „w piekle i cierpiąc męki, podniósł oczy”. „Wtedy zawołał: Ojcze Abrahamie, zmiłuj się nade mną i poślij Łazarza, aby umoczył koniec swego palca w wodzie i ochłodził mi język, bo cierpię męki w tym płomieniu”.
=> [parafraza kaznodziei S. L.] „Och, gdyby tylko mógł zanurzyć swój mały palec w kubku z wodą i upuścić tylko kropelkę wody na czubek mojego języka. Błagam Cię choćby tylko o tę krótką ulgę w postaci kropli wody, gdy jestem tu w piekle”.
W Objawieniu 20, wersecie 10 jest mowa o potępionych duszach w piekle, które są dręczone dzień i noc, na wieki wieków. Nikt się w piekle nie śmieje, nie opowiada dowcipów, nie powiela sprośnych wierszy w piekle. Wszyscy w piekle krzyczą i wołają, ponieważ są w tym jeziorze ognistym, w tym piecu ognistym, ponieważ są poddani męce, jakby byli rozciągani na łożu tortur. Pod gniewem Bożym zadającym ból od czubka głowy do stóp, do każdego krańca ciała. Na wieki wieków. To jest Słowo Boże.
Punkt jedenasty. Musimy mówić o piekle. Musimy o tym rozmawiać. Nie możemy udawać, że nie miejsca zwanego piekłem. Piekło to ciemność zewnętrzna. Panika bycia ślepcem, nie móc widzieć, i żyć w świecie ciemności jest to niezwykły strach.
Przeżywać swoją egzystencję na zawsze bez możności widzenia. Ci w piekle będą egzystować w zewnętrznych ciemnościach. Nigdy więcej nie będą w stanie zobaczyć niczego swoimi oczami. W Ewangelii Mateusza 8, wersecie 12 jest napisane, że zostaną „wyrzuceni do ciemności zewnętrznych”. Zewnętrzna ciemność jest najciemniejszą z ciemności. Zewnętrzna ciemność jest tak ciemna, że nie widać ręki przed twarzą. W Ewangelii Mateusza 22, wersecie 13 w przypowieści o człowieku, który próbował wejść na ucztę królewską bez założenia szaty królewskiej, obrazującej tego, który próbował wejść do Królestwa Niebieskiego bez doskonałej sprawiedliwości Jezusa Chrystusa, król mówi, że należy mu związać nogi i ręce i wrzucić do ciemności zewnętrznych.
I to jest to co zrobi Bóg. W ostatnim dniu Chrystus dosłownie rzuci każdego niewierzącego w dół pochylni do wnętrzności piekła w zewnętrzne ciemności, aby już nigdy nie ujrzeli światła dziennego. W Ewangelii Mateusza 25, wersecie 30 Jezus opowiedział inną przypowieść, w której mówi: „nieużytecznego sługę wrzućcie w ciemności zewnętrzne”.
To miejsce bez światła, miejsce, w którym już nigdy nic nie zobaczymy własnymi oczami, miejsce fizycznej ślepoty i duchowej ślepoty, czystej paniki życia w świecie ciemności przez wszystkie przyszłe wieki. List Judy 1:6 mówi o „wiecznych pętach w ciemnościach” . A te pęta mówią o łańcuchach, które mają być zamknięte na wieki wieków pod ciemnością.
Jak przerażające musi być piekło. R.C. Sproul, wielki teolog amerykański, powiedział mi, że nie można długo myśleć o piekle, nie popadając prawie w szaleństwo.
Punkt dwunasty. Piekło to świadoma wiedza. Ludzki umysł nigdy nie będzie bardziej aktywny, czujny i bystry niż wtedy, gdy będzie w piekle. Nigdy nie będą bardziej w pełni żywi niż wtedy, gdy będą w piekle. Będą świadomi swego istnienia i będą mieli niezwykłą pamięć, która pozwoli im przypominać sobie przebieg swojego życia. Każdy moment, kiedy słyszeli Ewangelię i odrzucali ją. Każdy przypadek, gdy oferowano im dobroć Boga w krzyżu Pana Jezusa Chrystusa i zatrzaskiwanie przez nich tych drzwi. Na zawsze w swoim umyśle będą odtwarzać całe swoje życie w mękach swojej pamięci i będą nawiedzani przez wspomnienia o tym, jakimi byli głupcami, że odrzucili ofertę Ewangelii w Jezusie Chrystusie.
W Ewangelii Łukasza 16, w wersecie 25 Bóg mówi nam: „Synu, wspomnij, że za życia odebrałeś swoje dobro.”. W piekle ludzie będą mogli sobie przypomnieć, będą mogli prześledzić i cofnąć się do etapów swojego życia, wydarzeń ze swojego życia. Będą mogli wracać do czasów, o których dawno zapomnieli podczas swojego ziemskiego życia, kiedy obudzą się w piekle, będą mieli nową świadomość i pamięć tego, o czym dawno zapomnieli, o tych dobrych rzeczach, które zostały im zaoferowane głównie w Ewangelii, a oni po prostu zwlekali, chcieli odłożyć to na później po prostu nie mieli czasu …
W piekle będą pamiętać o tym na zawsze i będzie ich to prześladować przez wszystkie przyszłe wieki. w Objawieniu 19, wersecie 20 jest napisane, że „zostali żywcem wrzuceni do jeziora ognia, płonącego siarką”. Nie śpiący, nie nieprzytomni, ale w pełni żywi.
Punkt trzynasty. Piekło to dół, z którego nie można uciec. W Objawieniu 9, wersecie 2 jest to studnia otchłani. Co oznacza, że jest tak głęboka, że nigdy nie można się z niej wyczołgać. Jest tak głęboka, że nie da się z niej uciec. Nikt nie może nawet dotrzeć do dna płomieni piekielnych, jest tak głęboka, że nikt nigdy nie może wyjść z piekła, jest studnią bez dna. Innymi słowy, jest wiele dróg, które prowadzą do piekła, ale nie ma żadnej, która by z niego wychodziła. W piekle nie ma znaków wyjścia. Drzwi w piekle są zamknięte, a klucz jest wyrzucony. To miejsce, z którego nie da się uciec. Pomyśl o panice z tego powodu, że kiedy już tam się znajdziesz, nigdy nie będziesz mógł wyjść. Nie ma zwolnienia warunkowego, nie ma przerwy, nie ma urlopu weekendowego. Jak już tam jesteś, to jesteś.
Punkt czternasty. Piekło jest łatwo dostępne. Tak łatwo jest trafić do piekła. To takie proste. Trzeba się starać, aby przejść przez wąską bramę, która prowadzi do Nieba. Ale tak łatwo jest pójść do piekła.
Co trzeba zrobić, aby pójść do piekła? NIC. Po prostu pozostajesz tam, gdzie jesteś. Ponieważ jeśli jesteś niewierzący, to już idziesz do piekła, nie musisz nic robić. Po prostu nie odpowiadasz, po prostu nie wierzysz. Nie musisz nawet kiwnąć palcem, aby pójść do piekła. Nie musisz mrugnąć okiem, aby pójść do piekła. Nie ma nic, co musisz zrobić, aby pójść do piekła. Najłatwiej na świecie jest pójść do piekła. Pozostań po prostu takim, jakim jesteś w swojej niewierze i w swoim braku zaangażowania, w swoim nieposłuszeństwie wobec panowania Chrystusa i jesteś na tej drodze.
To szeroka brama, która prowadzi do zniszczenia. I jest tak szeroka, że można przez nią przejechać ciężarówką. Można przez nią przejechać pociągiem. Możesz przewieźć cały kontynent Nowej Zelandii przez szeroką bramę. Nie musisz żałować, nie musisz się podporządkować. Nie musisz nic odrzucać, nie musisz odwracać się do świata plecami. Jest tak szeroko, że możesz żyć jak chcesz, możesz wierzyć w co chcesz, możesz robić co chcesz. Łatwo jest pójść do piekła. Piekło jest łatwo dostępne, w rzeczywistości wszystko, co musisz zrobić, aby pójść do piekła, to po prostu się urodzić i nigdy nie narodzić się na nowo.
Punk piętnasty. I na koniec, piekła trzeba unikać. Cokolwiek robisz nie idź do piekła. Jezus powiedział w Ewangelii Mateusza 5 w wersetach 22, 28 oraz 29, posłuchaj co powiedział: „Jeśli więc twoje prawe oko jest ci powodem upadku, wyłup je i odrzuć od siebie. Pożyteczniej bowiem jest dla ciebie, aby zginął jeden z twoich członków, niż żeby całe twoje ciało było wrzucone do ognia piekielnego.”. Innymi słowy, jeśli twoje oko jest pożądliwe i w grzechu, patrzy na rzeczy, na które nigdy nie powinieneś patrzeć, byłoby lepiej dla ciebie, aby je wyrwać i po prostu wyrzucić, w przeciwnym razie, jeśli tego nie zrobisz, to całe twoje ciało pójdzie do piekła.
A potem mówi w wersecie 30, „A jeśli twoja prawa ręka jest ci powodem upadku …”. Innymi słowy, nie tylko, że twoje oko patrzy na to, na co nie powinno patrzeć, ale także twoja ręka staje się aktywna i jest na tym, na czym nie powinna być, i twoja ręka robi to, czego nie powinna robić, jeśli twoja prawa ręka sprawia, że się potykasz, odetnij ją i odrzuć od siebie. „Pożyteczniej bowiem jest dla ciebie, aby zginął jeden z twoich członków, niż żeby całe twoje ciało było wrzucone do ognia piekielnego.”. Jezus mówi abyś zrobił wszystko żeby nie pójść do piekła.
Wyłup oko, odetnij rękę, zrób cokolwiek, co jest konieczne, bądź kimkolwiek, byle nie potępionym.
Są na zawsze pozostawieni w tym jeziorze ognia, toną w ogniu. Są wrzuceni żywcem do jeziora ognia, które płonie siarką. To jest jak dodawanie gazu do ognia, wlewanie siarki do ognia, płonącej siarki. Powoduje to wybuch gorąca i ognia dla tych, którzy są w piekle. Piekło jest jeziorem ognia.
Wyobraź sobie być wrzuconym do jeziora. Każdy centymetr kwadratowy twojego ciała jest pokryty wodą, ponieważ jesteś w wodzie, jesteś zanurzony w wodzie, jesteś otoczony przez wodę. Ci w piekle są wrzuceni prawie tak, jakby byli wrzuceni do aktywnego wulkanu.
I są zanurzeni w rozgrzanej do czerwoności stopionej lawie, która wylewa się z wulkanu, ale z tym nowym ciałem, które jest w stanie pozostać przy życiu i nie zostać pochłonięte.
Co za obraz. Co za poważny, dramatyczny obraz.
I wiem, że niektórzy ludzie próbują uciec od tego i mówią, że to nie może być dosłowny ogień, prawda? Oczywiście, że jest to prawdziwy ogień. Ale załóżmy na chwilę, że jest on symboliczny.
Obraz nigdy nie oddaje w pełni tego, co przedstawia. Obraz jest zawsze tylko słabą reprezentacją pełni tego, co przedstawia. Możesz tylko życzyć sobie żeby to był prawdziwy ogień, jeśli idziesz do piekła, ponieważ jeśli jest to tylko symboliczny obraz, to cokolwiek przedstawia, jest o wiele gorsze niż rzeczywistość ognia. Piekło jest jeziorem ognia.
Punkt siódmy. Piekło jest ogniem nieugaszonym. Piekło jest ogniem nieugaszonym, co oznacza, że ogień piekielny nigdy nie zostanie ugaszony. Nigdy nie zostanie zdławiony, płomienie nigdy nie zostaną stłumione. Jan Chrzciciel w Ewangelii Mateusza 3:12 powiedział, że Bóg „plewy spali w ogniu nieugaszonym”. W tym obrazie, wracając do pierwszego wieku, ukazany jest rolnik, który przynosił ze swojego pola ziarno i na najwyższej górze swojej ziemi budował klepisko, ponieważ tam wiatr wiał najmocniej. Wiązał swoje ziarno i zwoził je do klepiska na najwyższym wzgórzu swojej posiadłości i widłami podrzucał ziarno w górę, cięższe ziarna, które były coś warte, spadały prosto na klepisko z powodu ich wagi i były zbierane i zabierane na rynek. Plewy natomiast są po prostu bezwartościowe, plewy są lekkie. I kiedy wiatr wieje, nie rozwiewa ziaren, ale rozwiewa plewy są one po prostu rozwiane na pole, ponieważ nie mają żadnej wartości dla nikogo, do niczego. Są bezwartościowe. Więc w tym obrazie, pozwól mi przeczytać to jeszcze raz, Bóg „plewy spali w ogniu nieugaszonym”. Mają one zerową wartość dla Królestwa Bożego, zerową wartość dla Ewangelii, żadnej wartości dla sprawy Chrystusa, dla Królestwa Chrystusa, żadnej.
Bóg po prostu zbierze każdego bezwartościowego grzesznika i pozbędzie się go w ogniu nieugaszonym. Wczoraj kiedy byłem w moim pokoju hotelowym ludzie z kościoła byli tak mili, że przynieśli mi kilka rzeczy do jedzenia i włożyłem je do piekarnika. Pudełko płatków. I niechcący, zupełnie przypadkowo włączyłem piekarnik. I kiedy tak stałem szukając czegoś poczułem, że coś się pali, ale nie mogłem się zorientować, co to jest. Zajrzałem do łazienki, ale tam nic się nie paliło. Zapach spalenizny był coraz silniejszy i nie mogłem tego rozgryźć aż spojrzałem i zobaczyłem, że piekarnik żarzy się na pomarańczowo i czerwono.
Pudełko z płatkami stanęło w ogniu. Chwyciłem to pudełko płatków i po prostu rzuciłem je na podłogę. Wszędzie był dym. Zobaczyłem, jak to wyłączyć i szybko to zrobiłem. Płatki kukurydziane były wszędzie. Zszedłem na dół do biura i zapytałem czy mogę pożyczyć odkurzać, ale oni powiedzieli, że sami to posprzątają. Ale ten ogień mogłem ugasić. Mogłem po prostu wyłączyć [piekarnik]. Palił się tylko od 10 do 15 sekund. Czy możesz sobie wyobrazić, że ogień piekielny nigdy nie zostanie ugaszony. Nigdy nie zostanie zdławiony. Nigdy nie zostanie wyłączony, nigdy nie zostanie stłumiony. To właśnie będzie piekło. W rzeczywistości Jezus powiedział w Ewangelii Marka 9, wersecie 43, że ci, którzy pójdą do piekła, pójdą w ogień nieugaszony. Wieczny Bóg, będzie utrzymywał wieczny ogień, przez swój odwieczny gniew, na wieki wieków.
Punkt ósmy. Płomienie piekła zawsze będą płonąć. A ci, którzy są w piekle zawsze będą płonąć. Nie tylko, że piekło jest ogniem nieugaszonym, ale punkt 8, piekło jest ogniem wiecznym. Jest to w zasadzie powiedzenie tego samego, ale trochę innymi słowami. Słowo „wieczny” oznacza „w wiekach przyszłych”. Chodzi o to, że nie ma końca wieków przyszłych. To po prostu będzie trwało wiecznie i wiecznie.
W Ewangelii Mateusza 25:41 Jezus powiedział, że w dniu ostatecznym powie do niewierzących: „Idźcie ode mnie, przeklęci, w ogień wieczny”. A w Liście Judy 1:7 autor mówi, że kara wiecznego ognia nie będzie miała końca. Nie będzie końca ognia piekielnego, nie będzie ulgi ... ani przerwy.
Piekło będzie tak długo, jak długo będzie istniało Niebo. Są dziś tacy teologowie, którzy są annihilacjonistami. I mówią, że Bóg jest takim Bogiem miłości, że ci, którzy są w piekle, będą tam tylko przez krótką chwilę i że nie będą trzymani przez wszystkie wieki, które nadejdą, w wiecznym ogniu, że nie pozostaną w wiecznym ogniu, ale po prostu zostaną unicestwieni i przestaną istnieć, nastąpi ich koniec.
Problem w tym ... ten fałsz polega na tym, że te same słowa, które są używane do opisania trwałości Nieba w Księdze Objawienia, są tymi samymi słowami, które są używane do opisania trwałości piekła. I tak jak Niebo jest wiecznym istnieniem z Bogiem w Niebie na zawsze, tak piekło jest wiecznym ogniem, przez wszystkie przyszłe wieki.
Punkt dziewiąty. Piekło jest dniem i nocą. W Księdze Objawienia 14, w wersecie 11 jest napisane, że ci, którzy będą w piekle, „nie zaznają odpoczynku we dnie i w nocy”. W rozdziale 20, w wersecie 10 jest napisane, że „będą męczeni we dnie i w nocy”. Innymi słowy, ci, którzy są w piekle, nie tylko, że są dręczeni codziennie przez całą wieczność, ale także płoną w każdej chwili, każdego dnia przez całą wieczność.
Tam nigdy nie ma przerwy. Nigdy nie ma ulgi, nigdy nie ma czasu wolnego. Nigdy nie są uwolnieni od płomieni piekielnych. Dzień i noc, dzień i noc, przez wszystkie przyszłe wieki, bez jednej chwili wytchnienia. Więc, co powiedzieliśmy do tego momentu? Powiedzieliśmy, że piekło jest realnym miejscem. Piekło jest bezwzględnie konieczne. Piekło jest gęsto zaludnione. Piekło jest wiecznym oddzieleniem. Piekło jest ognistym piecem. Piekło jest jeziorem ognia. Piekło jest nieugaszonym ogniem. Piekło jest wiecznym ogniem. Piekło jest męką dniem i nocą.
Punkt dziesiąty. Piekło jest nieskończoną męką. Przez „nieskończoną” rozumiemy niezmniejszoną. Nigdy nie malejącą, nigdy nie moderowaną. Zawsze jest ciężka i intensywna. W Ewangelii Mateusza 13, wersecie 42, i ponownie w wersecie 50 Ewangelii Mateusza 13, jest napisane, że piekło jest miejscem płaczu i zgrzytania zębów.
W waszym angielskim tłumaczeniu jest po prostu powiedziane „płacz i zgrzytanie zębów”, ale w oryginalnym języku rodzajnik określony „ten” znajduje się przed „płaczem i zgrzytaniem zębów” i to jest bardzo ważne. Mówi to, że spośród wszystkich płaczów w historii świata, podczas pogrzebów, wojen, w katastrofach, w kryzysie i w smutku. Cały płacz w historii świata nie może się równać z płaczem tych, którzy są w piekle. Ich płacz jest TYM płaczem, nie tylko zwykłym płaczem, ale TYM płaczem. To krzyki i płacze i jęki tych, którzy są w piekle, gdy wołają w utrapieniu płomienia. Jest to również TO zgrzytanie zębów. A tak robi ktoś, kto przechodzi ciężki ból i gniew. Ludzie w piekle nie żałują, nie zwracają się do Boga i nie mówią: „Boże, bądź miłosierny dla mnie, grzesznika”. Zgrzytają zębami, zaciskają pięści i potrząsają nimi przed obliczem Boga, ponieważ są przepełnieni gniewem i złością wobec Boga, że Bóg mógł im to zrobić, że Bóg wysłał ich do takiego miejsca jak piekło. A cały gniew i cała wściekłość, jaka kiedykolwiek miała miejsce w historii całego świata, blednie w porównaniu ze zgrzytaniem zębów w piekle. Zgrzytają zębami, ale w tym nowym ciele nigdy nie będą zdolni do całkowitego starcia swych zębów. Ludzie w piekle nie pokutują, nie wołają do Boga o zbawienie. Są bardziej rozgniewani na Boga niż wtedy, gdy żyli na planecie Ziemia. W Ewangelii Łukasza 16, wersecie 28 piekło jest określane jako „TO miejsce męki”. I to słowo „męka” w oryginale greckim odnosi się do narzędzia tortur, za pomocą którego zmusza się człowieka do udzielenia odpowiedzi. Odnosi się do czegoś w rodzaju ławy do rozciągania, na której umieszczali ciało i mówili: „Zamierzamy wydobyć z ciebie odpowiedź w ten czy inny sposób i będziemy dokręcać śruby, i będziemy cię rozciągać, aż powiesz nam to, co musimy wiedzieć”. I dosłownie rozciągali człowieka tak długo aż rozerwał się na pół. Jednak w piekle z ich nowym ciałem zawsze będą rozciągani, ale nigdy nie rozerwą się pod wpływem męki tego miejsca. Ekstremalne bóle piekielne do granic wytrzymałości, ale nigdy nie do przełamania. Wieczny krzyk i dręczący ból męki. To powtarzające się słowo, które jest używane w odniesieniu do piekła, to słowo „męka”. W Objawieniu 14, w wersecie 10 jest mowa o tym, że ci w piekle będą „męczeni ogniem i siarką”.
W Objawieniu 14, wersecie 11 mowa jest „o dymie ich męki”. A w Ewangelii Łukasza 16, wersecie 23 w Przypowieści o bogaczu i Łazarzu czytamy w wersecie 23 „w piekle i cierpiąc męki, podniósł oczy”. „Wtedy zawołał: Ojcze Abrahamie, zmiłuj się nade mną i poślij Łazarza, aby umoczył koniec swego palca w wodzie i ochłodził mi język, bo cierpię męki w tym płomieniu”.
=> [parafraza kaznodziei S. L.] „Och, gdyby tylko mógł zanurzyć swój mały palec w kubku z wodą i upuścić tylko kropelkę wody na czubek mojego języka. Błagam Cię choćby tylko o tę krótką ulgę w postaci kropli wody, gdy jestem tu w piekle”.
W Objawieniu 20, wersecie 10 jest mowa o potępionych duszach w piekle, które są dręczone dzień i noc, na wieki wieków. Nikt się w piekle nie śmieje, nie opowiada dowcipów, nie powiela sprośnych wierszy w piekle. Wszyscy w piekle krzyczą i wołają, ponieważ są w tym jeziorze ognistym, w tym piecu ognistym, ponieważ są poddani męce, jakby byli rozciągani na łożu tortur. Pod gniewem Bożym zadającym ból od czubka głowy do stóp, do każdego krańca ciała. Na wieki wieków. To jest Słowo Boże.
Punkt jedenasty. Musimy mówić o piekle. Musimy o tym rozmawiać. Nie możemy udawać, że nie miejsca zwanego piekłem. Piekło to ciemność zewnętrzna. Panika bycia ślepcem, nie móc widzieć, i żyć w świecie ciemności jest to niezwykły strach.
Przeżywać swoją egzystencję na zawsze bez możności widzenia. Ci w piekle będą egzystować w zewnętrznych ciemnościach. Nigdy więcej nie będą w stanie zobaczyć niczego swoimi oczami. W Ewangelii Mateusza 8, wersecie 12 jest napisane, że zostaną „wyrzuceni do ciemności zewnętrznych”. Zewnętrzna ciemność jest najciemniejszą z ciemności. Zewnętrzna ciemność jest tak ciemna, że nie widać ręki przed twarzą. W Ewangelii Mateusza 22, wersecie 13 w przypowieści o człowieku, który próbował wejść na ucztę królewską bez założenia szaty królewskiej, obrazującej tego, który próbował wejść do Królestwa Niebieskiego bez doskonałej sprawiedliwości Jezusa Chrystusa, król mówi, że należy mu związać nogi i ręce i wrzucić do ciemności zewnętrznych.
I to jest to co zrobi Bóg. W ostatnim dniu Chrystus dosłownie rzuci każdego niewierzącego w dół pochylni do wnętrzności piekła w zewnętrzne ciemności, aby już nigdy nie ujrzeli światła dziennego. W Ewangelii Mateusza 25, wersecie 30 Jezus opowiedział inną przypowieść, w której mówi: „nieużytecznego sługę wrzućcie w ciemności zewnętrzne”.
To miejsce bez światła, miejsce, w którym już nigdy nic nie zobaczymy własnymi oczami, miejsce fizycznej ślepoty i duchowej ślepoty, czystej paniki życia w świecie ciemności przez wszystkie przyszłe wieki. List Judy 1:6 mówi o „wiecznych pętach w ciemnościach” . A te pęta mówią o łańcuchach, które mają być zamknięte na wieki wieków pod ciemnością.
Jak przerażające musi być piekło. R.C. Sproul, wielki teolog amerykański, powiedział mi, że nie można długo myśleć o piekle, nie popadając prawie w szaleństwo.
Punkt dwunasty. Piekło to świadoma wiedza. Ludzki umysł nigdy nie będzie bardziej aktywny, czujny i bystry niż wtedy, gdy będzie w piekle. Nigdy nie będą bardziej w pełni żywi niż wtedy, gdy będą w piekle. Będą świadomi swego istnienia i będą mieli niezwykłą pamięć, która pozwoli im przypominać sobie przebieg swojego życia. Każdy moment, kiedy słyszeli Ewangelię i odrzucali ją. Każdy przypadek, gdy oferowano im dobroć Boga w krzyżu Pana Jezusa Chrystusa i zatrzaskiwanie przez nich tych drzwi. Na zawsze w swoim umyśle będą odtwarzać całe swoje życie w mękach swojej pamięci i będą nawiedzani przez wspomnienia o tym, jakimi byli głupcami, że odrzucili ofertę Ewangelii w Jezusie Chrystusie.
W Ewangelii Łukasza 16, w wersecie 25 Bóg mówi nam: „Synu, wspomnij, że za życia odebrałeś swoje dobro.”. W piekle ludzie będą mogli sobie przypomnieć, będą mogli prześledzić i cofnąć się do etapów swojego życia, wydarzeń ze swojego życia. Będą mogli wracać do czasów, o których dawno zapomnieli podczas swojego ziemskiego życia, kiedy obudzą się w piekle, będą mieli nową świadomość i pamięć tego, o czym dawno zapomnieli, o tych dobrych rzeczach, które zostały im zaoferowane głównie w Ewangelii, a oni po prostu zwlekali, chcieli odłożyć to na później po prostu nie mieli czasu …
W piekle będą pamiętać o tym na zawsze i będzie ich to prześladować przez wszystkie przyszłe wieki. w Objawieniu 19, wersecie 20 jest napisane, że „zostali żywcem wrzuceni do jeziora ognia, płonącego siarką”. Nie śpiący, nie nieprzytomni, ale w pełni żywi.
Punkt trzynasty. Piekło to dół, z którego nie można uciec. W Objawieniu 9, wersecie 2 jest to studnia otchłani. Co oznacza, że jest tak głęboka, że nigdy nie można się z niej wyczołgać. Jest tak głęboka, że nie da się z niej uciec. Nikt nie może nawet dotrzeć do dna płomieni piekielnych, jest tak głęboka, że nikt nigdy nie może wyjść z piekła, jest studnią bez dna. Innymi słowy, jest wiele dróg, które prowadzą do piekła, ale nie ma żadnej, która by z niego wychodziła. W piekle nie ma znaków wyjścia. Drzwi w piekle są zamknięte, a klucz jest wyrzucony. To miejsce, z którego nie da się uciec. Pomyśl o panice z tego powodu, że kiedy już tam się znajdziesz, nigdy nie będziesz mógł wyjść. Nie ma zwolnienia warunkowego, nie ma przerwy, nie ma urlopu weekendowego. Jak już tam jesteś, to jesteś.
Punkt czternasty. Piekło jest łatwo dostępne. Tak łatwo jest trafić do piekła. To takie proste. Trzeba się starać, aby przejść przez wąską bramę, która prowadzi do Nieba. Ale tak łatwo jest pójść do piekła.
Co trzeba zrobić, aby pójść do piekła? NIC. Po prostu pozostajesz tam, gdzie jesteś. Ponieważ jeśli jesteś niewierzący, to już idziesz do piekła, nie musisz nic robić. Po prostu nie odpowiadasz, po prostu nie wierzysz. Nie musisz nawet kiwnąć palcem, aby pójść do piekła. Nie musisz mrugnąć okiem, aby pójść do piekła. Nie ma nic, co musisz zrobić, aby pójść do piekła. Najłatwiej na świecie jest pójść do piekła. Pozostań po prostu takim, jakim jesteś w swojej niewierze i w swoim braku zaangażowania, w swoim nieposłuszeństwie wobec panowania Chrystusa i jesteś na tej drodze.
To szeroka brama, która prowadzi do zniszczenia. I jest tak szeroka, że można przez nią przejechać ciężarówką. Można przez nią przejechać pociągiem. Możesz przewieźć cały kontynent Nowej Zelandii przez szeroką bramę. Nie musisz żałować, nie musisz się podporządkować. Nie musisz nic odrzucać, nie musisz odwracać się do świata plecami. Jest tak szeroko, że możesz żyć jak chcesz, możesz wierzyć w co chcesz, możesz robić co chcesz. Łatwo jest pójść do piekła. Piekło jest łatwo dostępne, w rzeczywistości wszystko, co musisz zrobić, aby pójść do piekła, to po prostu się urodzić i nigdy nie narodzić się na nowo.
Punk piętnasty. I na koniec, piekła trzeba unikać. Cokolwiek robisz nie idź do piekła. Jezus powiedział w Ewangelii Mateusza 5 w wersetach 22, 28 oraz 29, posłuchaj co powiedział: „Jeśli więc twoje prawe oko jest ci powodem upadku, wyłup je i odrzuć od siebie. Pożyteczniej bowiem jest dla ciebie, aby zginął jeden z twoich członków, niż żeby całe twoje ciało było wrzucone do ognia piekielnego.”. Innymi słowy, jeśli twoje oko jest pożądliwe i w grzechu, patrzy na rzeczy, na które nigdy nie powinieneś patrzeć, byłoby lepiej dla ciebie, aby je wyrwać i po prostu wyrzucić, w przeciwnym razie, jeśli tego nie zrobisz, to całe twoje ciało pójdzie do piekła.
A potem mówi w wersecie 30, „A jeśli twoja prawa ręka jest ci powodem upadku …”. Innymi słowy, nie tylko, że twoje oko patrzy na to, na co nie powinno patrzeć, ale także twoja ręka staje się aktywna i jest na tym, na czym nie powinna być, i twoja ręka robi to, czego nie powinna robić, jeśli twoja prawa ręka sprawia, że się potykasz, odetnij ją i odrzuć od siebie. „Pożyteczniej bowiem jest dla ciebie, aby zginął jeden z twoich członków, niż żeby całe twoje ciało było wrzucone do ognia piekielnego.”. Jezus mówi abyś zrobił wszystko żeby nie pójść do piekła.
Wyłup oko, odetnij rękę, zrób cokolwiek, co jest konieczne, bądź kimkolwiek, byle nie potępionym.
Wezwanie do radykalnej pokuty to wezwanie do radykalnego, dramatycznego rozprawienia się z grzechem. Lepiej, żebyś stracił teraz jedną z części swojego ciała, niż żeby całe twoje ciało poszło do piekła. Dlatego pozwól, że zapytam cię na zakończenie.
=> Czy zmierzasz do piekła? To może być najważniejsze pytanie, jakie kiedykolwiek ktoś Ci zada.
Nie idź do piekła. Idź do nieba.
Idź do miejsca, gdzie jest radość, pokój, Chrystus.
Wierzący rodzice, wierzące rodzeństwo i wierzący dziadkowie chcecie być w Niebie, ale piekło to straszne miejsce. Piekło to ohydne miejsce.
Jednak piekło jest koniecznym miejscem, które zostało stworzone przez Boga dla tych, którzy odrzucają Ewangelię Jezusa Chrystusa. Więc czy kiedykolwiek wierzyłeś w Jezusa Chrystusa?
=> Czy kiedykolwiek oddałeś swoje życie Chrystusowi?
=> Czy kiedykolwiek narodziłeś się na nowo?
=> Czy kiedykolwiek naprawdę wszedłeś przez wąską bramę?
Nie chodzi o to czy masz odpowiedź w swojej głowie, lub zadajesz się z innymi chrześcijanami.
Pytanie nie brzmi: czy mieszkasz w chrześcijańskim domu, czy chodzisz do dobrego kościoła nauczającego Biblii. Można pójść prosto do piekła z chrześcijańskiej rodziny, można pójść prosto do piekła z kościoła głoszącego Biblię.
Można pójść prosto do piekła z ławek w kościele. Musisz narodzić się na nowo, jeśli nie narodzisz się na nowo, nie wejdziesz do Królestwa Niebieskiego.
„Co się narodziło z ciała, jest ciałem, a co się narodziło z Ducha, jest duchem. Nie dziw się, że ci powiedziałem: Musicie się na nowo narodzić.” [Jan. 3:6-7]
Więc chcę cię przekonać: Unikaj piekła za wszelką cenę. Bo jak raz w nie wejdziesz, to już nigdy nie wyjdziesz. Bo kiedy już tam będziesz, wszystkie płacze i zgrzytanie zębów w historii świata razem wzięte nie dorównają twojemu pojedynczemu płaczowi i zgrzytaniu zębów przez wszystkie przyszłe wieki.
Jeśli nigdy nie uwierzyłeś w Jezusa Chrystusa, to znaczy naprawdę w swoim sercu i w swojej duszy, to chcę, abyś wiedział, że w tej chwili BRAMY Raju są szeroko otwarte. Ramiona Pana Jezusa Chrystusa są wyciągnięte do Ciebie, wraz z darmową ofertą EWANGELII Jezusa Chrystusa.
=> Jezus mówi: „Wchodźcie przez ciasną bramę. Szeroka bowiem jest brama i przestronna droga, która prowadzi na zatracenie, a wielu jest takich, którzy przez nią wchodzą. Ciasna bowiem jest brama i wąska droga, która prowadzi do życia, a mało jest takich, którzy ją znajdują.”*
=> Jezus mówi: „Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy jesteście spracowani i obciążeni, a Ja wam dam odpoczynek. Weźcie na siebie Moje jarzmo i uczcie się ode Mnie, że jestem cichy i pokornego serca, a znajdziecie odpoczynek dla waszych dusz. Moje jarzmo bowiem jest przyjemne, a Moje brzemię lekkie.”**
=> Jezus powiedział: „Jeśli ktoś pragnie, niech przyjdzie do Mnie i pije.”***
„Kto wierzy we Mnie, jak powiada Pismo, z wnętrza jego popłyną rzeki wody żywej.”****
============ dopiski / uzupełnienie / korekta od autora tego bloga:
Mat. 7:13-14* (w przekładzie: „Uwspółcześniona Biblia Gdańska” / UBG)
Mat. 11:28-30** (w przekładzie: „Uwspółcześniona Biblia Gdańska” / UBG)
Jan. 7:37*** (w przekładzie: „Uwspółcześniona Biblia Gdańska” / UBG)
Jan. 7:38**** (w przekładzie: „Biblia Warszawska” / BW)
=============
Pan Jezus Chrystus stoi w tej wąskiej bramie i wzywa Cię do siebie nawet poprzez to przesłanie, w tej właśnie sekundzie, w tym właśnie momencie.
( ! ) Zachęcam Cię i błagam Cię, abyś powierzył swoje życie Jezusowi Chrystusowi, abyś powierzył się Jemu. Ponieważ jeśli umrzesz bez wiary w Chrystusa, pójdziesz do piekła na zawsze.
I będziesz płonął na zawsze i nigdy nie uciekniesz. Nie ryzykuj, nie udawaj głupca i nie mów, że może ... pewnego dnia … Ten dzień może nigdy nie nadejść.
Oddaj swoje życie Chrystusowi teraz, w tym momencie w swoim sercu, właśnie teraz. Oto teraz jest czas przyjęcia, oto dziś jest dzień zbawienia. Nie chwal się jutrem, bo nie wiesz, co może przynieść ten dzień. Dla wszystkich obecnych w tej sali jest to poczucie naglącej potrzeby, aby uwierzyć w Chrystusa teraz, kiedy macie okazję, bo pewnego dnia możecie obudzić się w piekle.
I będziesz pamiętać to przesłanie na zawsze. Będziesz pamiętać każdy z tych 15 punktów, niezależnie od tego, czy je zapisałeś, czy nie. I będą Cię prześladować, że miałeś swój dzień, miałeś swój czas, miałeś swój moment i go zmarnowałeś.
Przyjdź do Chrystusa i żyj, i bądź wybawiony od gniewu, który ma nadejść. Zamknę słowem modlitwy i po chwili kończymy …
Ojcze w Niebie, gdybyś nie nauczał w swoim Słowie o rzeczywistości piekła, trudno byłoby nam w to uwierzyć. Wydaje się to prawie jak bajka lub opowieść. A jednak czytamy to, co powiedział Jezus i co jest zapisane w Twoim Słowie i zdajemy sobie sprawę, że jest to tak prawdziwe, jak prawdziwe jest Niebo. Jest to tak prawdziwe, jak ten świat, w którym teraz żyjemy. Panie wierzymy w Twoje Słowo. Modlę się za każdego, kto jest teraz w tym pokoju, aby nikt nie poszedł do piekła.
Boże modlę się, aby Ci, którzy jeszcze nie są zbawieni, którzy jeszcze nie oddali swojego życia Chrystusowi uwierzyli w ich sercach w sekundę, zanim zamknę tę modlitwę, i powierzyli swoje życie Chrystusowi. Więc Panie, niech nie będzie zwlekania, niech będzie natychmiastowe posłuszeństwo w pełnej odpowiedzi na darmową ofertę Ewangelii w Jezusie Chrystusie. Niech nikt w tym pokoju nie idzie do piekła. W Imieniu Jezusa. Amen.
Autor powyższego kazania: Steven J. Lawson
Tłumaczenie: Biblijna regeneracja
Transkrypcja tekstu opracowana we współpracy.
Wersja wideo z lektorem:▲
https://www.youtube.com/watch?v=ggXme3AaGwk
Źródło przedruku: 5sola.pl Soli Deo Gloria (17.04.2023)
http://www.5sola.pl/2023/04/pieko-nie-chcesz-tam-isc-steven-lawson.html
Dr. Steven J. Lawson jest wiodącym kaznodzieją Trinity Bible Church of Dallas oraz założycielem i prezesem „OnePassion Ministries” - służby mającej na celu wyposażanie i pobudzanie nowej generacji ekspozytorów biblijnych (kazania / ekspozycyjny wykład Słowa Bożego). Dr. Lawson przez trzydzieści cztery lata był pastorem w Arkansas i Alabamie. Niedawno był głównym pastorem Christ Fellowship Baptist Church w Mobile w Alabamie. Ukończył Texas Tech University (BBA), Dallas Theological Seminary (ThM) i Reformed Theological Seminary (DMin).
Dr. Lawson jest autorem 28 książek / „The Cost i Philippians For You”, „The Type of God Blessings”, „Heroic Audacity Martina Luthera”, „Ewangelia Focusa Charlesa Spurgeona”, „Grace Foundations”, „Obuwie łaski”, „Głód na Ziemi”, „Psalmy tomy 1 i 2” oraz „Hiob w Starym Testamencie”. Jest redaktorem serii: „Long Line of Godly Men z Reformation Trust”.
Postscriptum nr 1
▲Być może z tego powodu korporacja You Tube usunęła ze swojej platformy internetowej ten materiał video Brata Stevena J. Lawson’a ?! / zło tego świata nie śpi, ono czuwa i działa w sercach ludzi buntujących się przeciwko Bogu Biblii! Temat samego piekła i jego męki również może być obecnie cenzurowany przez globalną ideologię polityczno-społeczną.
»Wersja wideo z lektorem:▲
https://www.youtube.com/watch?v=ggXme3AaGwk«
Zrzut ekranu z powyższego linka …
( ! ) Także wiele tłumaczeń Biblii pomija oryginalny zapis grecki z 1 Listu do Koryntian - rozdział 6, werset 9, który mówi o potępieniu homoseksualizmu. Przykład właściwej analizy językowej wspomnianego tekstu … (zrzuty ze strony internetowej oraz link do źródła poniżej)
Także słownik grecko-polski do Nowego Testamentu podaje słowo: arsenokoitēs [zapis fonetyczny / rzeczownik rodzaju męskiego] – znaczenie: „ten, kto kładzie się z mężczyzną tak jak z kobietą”, homoseksualista => 1 Kor. 6:9; 1 Tym. 1:10
( ! ) Wiernie ten fragment z Pierwszego Listu do Koryntian oddaje przekład: »Pismo Święte Przekład toruński Nowego Przymierza« - wydawca: Fundacja „Świadome Chrześcijaństwo”, Toruń 31 października 2017 (pierwsze wydanie / bez Psalmów).
https://www.wswch.pl/
Postscriptum nr 2
Z biblioteczki bloga / seria ewangelizacyjna:
»Dla poszukujących Bożej Prawdy ... (1)« – „tylko ... Jezus Chrystus”
https://oczekujacchrystusa.blogspot.com/2023/10/dla-poszukujacych-bozej-prawdy-1.html
»Dla poszukujących Bożej Prawdy ... (2)«
https://oczekujacchrystusa.blogspot.com/2024/02/dla-poszukujacych-bozej-prawdy-2.html
»Dla poszukujących Bożej Prawdy … (3)«
https://oczekujacchrystusa.blogspot.com/2024/02/dla-poszukujacych-bozej-prawdy-3.html
»Dla poszukujących Bożej Prawdy … (4)«
https://oczekujacchrystusa.blogspot.com/2024/04/dla-poszukujacych-bozej-prawdy-4.html
»Dla poszukujących Bożej Prawdy … (5)«
https://oczekujacchrystusa.blogspot.com/2024/04/dla-poszukujacych-bozej-prawdy-5.html
»Dla poszukujących Bożej Prawdy … (6)«
https://oczekujacchrystusa.blogspot.com/2024/05/dla-poszukujacych-bozej-prawdy-6.html
»Dla poszukujących Bożej Prawdy … (7)«
https://oczekujacchrystusa.blogspot.com/2024/05/dla-poszukujacych-bozej-prawdy-7.html
ORAZ
»Dobra Nowina cz.3. – „Boskość Jezusa Chrystusa”«
https://oczekujacchrystusa.blogspot.com/2016/07/dobra-nowina-cz3_42.html
»PRZECZYTAJ i SPRAWDŹ: Traktat o zakazanej Ewangelii … dogmaty wiary«
https://szukajzbawcy.blogspot.com/2022/08/traktat-o-zakazanej-ewangelii-dogmaty.html
»PRZECZYTAJ i SPRAWDŹ: Traktat o zakazanej Ewangelii … droga zbawienia«
https://oczekujacchrystusa.blogspot.com/2022/08/traktat-o-zakazanej-ewangelii-droga.html
»Biblijny chrzest wiary«
https://szukajzbawcy.blogspot.com/2018/06/chrzest-smierc-dla-grzechu-zycie-w.html